Soyut Dışavurumculuğa
II. Soyut Dışavurumculuk
III. Soyut Dışavurumculuğun Özellikleri
IV. Soyut Ekspresyonizmin Esas Sanatçıları
V. Soyut Dışavurumculuk Teknikleri
VI. Soyut Dışavurumculuğun Tesiri
VII. Soyut Ekspresyonizmin Eleştirisi
VIII.
IX. Soyut Ekspresyonizm Kaynakları
Münteşir sorular
Hususiyet | Soyut Dışavurumculuk | Deneysel Sanat | Avangard Sanat | Çağıl konuşma | Çağıl Sanat |
---|---|---|---|---|---|
Sanatçının manevi deneyimine odaklanın | Beli | Beli | Beli | Beli | Beli |
Temsili sıfır formların kullanması | Beli | Beli | Beli | Beli | Beli |
Kendiliğindenlik ma doğaçlamaya aksan | Beli | Beli | Beli | Beli | HAYIR |
Yürekli renklerin ma jestsel fırça darbelerinin kullanması | Beli | Beli | Beli | Beli | Beli |
Geleneksel sanatla alakalı değerlerin reddi | Beli | Beli | Beli | Beli | HAYIR |
II. Soyut Dışavurumculuk
Soyut Dışavurumculuk 1940'larda ma 1950'lerde ABD Bir Devletleri'nde ortaya artık. Işte, 20. yüzyılın başlarında bilge olan gerçekçilik ma modernizm benzer biçimde geleneksel konuşma biçimlerine alın sade tepkiydi. Soyut Ekspresyonistler henüz etkisinde bırakan ma şahsi sade konuşma yaratmaya çalıştılar ma işte amaca aksetmek amacıyla damlama boyama, jestlerle boyama ma kolaj benzer biçimde muhtelif teknikler kullandılar.
Cereyan, aralarında Jackson Pollock, Willem dahi Kooning, Mark Rothko ma Franz Kline'ın dahi bulunmuş olduğu New York Okulu olarak malum sade öbek sanatkâr tarafınca yönetildi. Işte sanatçılar Avrupa modernizmi, Kızılderili sanatı ma Sürrealizm benzer biçimde muhtelif kaynaklardan etkilendiler.
Soyut Ekspresyonizm, çağıl sanatın gelişiminde ağabey sade güçtü ma onu izlem fail konuşma üstünde dahi sade tesiri başüstüne. Hareketin şahsi anlatım ma deneyime verdiği ehemmiyet, konuşma ma hayat arasındaki engellerin yıkılmasına destek başüstüne ma Pop Dal ma Minimalizm benzer biçimde acar konuşma biçimlerinin gelişiminin önünü açtı.
III. Soyut Dışavurumculuğun Özellikleri
Soyut Dışavurumculuk, 1940'larda New York'ta ortaya çıkan sade fotoğraf tarzıdır. Kendiliğindenliğe ma romantik ifadeye aksan yapması ma yürekli renklerin, jestsel fırça darbelerinin ma temsili sıfır formların kullanılmasıyla karakterize edilir.
“Soyut Ekspresyonizm” kavramı, 1952'dahi konuşma eleştirmeni Harold Rosenberg tarafınca buluş edildi. Rosenberg, Soyut Ekspresyonizmi, “sanatçının fotoğraf ika eylemine sezgisel ma subjektif tepkisinin önceliğini öne devam eden Amerikalı ressamların hareketi” olarak tanımladı.
Soyut Dışavurumculuk çoğu zaman Jackson Pollock, Willem dahi Kooning, Mark Rothko ma Franz Kline'ın çalışmalarıyla ilişkilendirilir. Işte sanatçıların tüm bunlar ABD Bir Devletleri'nde dünyaya geldi ma tüm bunlar 1940'larda ma 1950'lerde New York City'dahi öne artık.
Soyut Dışavurumculuk, bu dönemde gerçekçilik ma figürasyonun bilge olduğu konuşma tarzlarına alın sade tepkiydi. Soyut Dışavurumcular, sanatın reel dünyayı özümleme etmesi gerektiği fikrini reddettiler ma bunun adına bağırsak düşüncelerini ma duygularını resimlerle anlatım etmeye çalıştılar.
Soyut Ekspresyonizm, çağıl sanatın gelişiminde ağabey sade güçtü. Henüz sonraki birnice sanatçının çalışmalarını etkiledi ma sanatın toplumdaki rolüne ait acar sade anlak yaratılmasına destek başüstüne.
https://www.youtube.com/watch?v= WhyeyI3fKY8
IV. Soyut Ekspresyonizmin Esas Sanatçıları
Aşağıda Soyut Dışavurumculuk ile ilişkilendirilen maruzat etken sanatçılardan bazılarının sıralaması bulunmaktadır:
- Jackson Pollock
- Willem dahi Kooning
- Mark Rothko
- Franz Kline
- Barnett Newman
- Clyfford Bibi
- Reklam Reinhardt
- Robert Motherwell
- Helen Frankenthaler
Işte sanatçıların tüm bunlar Soyut Dışavurumculuğun öncüleri olarak akseptans ediliyor ma eserlerinin çağıl sanatın gelişimi üstünde sade tesiri başüstüne.
V. Soyut Dışavurumculuk Teknikleri
Soyut Ekspresyonist sanatçıların kullandığı teknikler oldukca çeşitliydi sadece birtakım hissedar yaklaşımlar şunları içeriyordu:
- Tuval üstüne boya damlaması ma sıçraması
- Boyayı kalınca, dokulu katmanlar halinde yürütmek amacıyla tırtıl bıçaklarını ya da öteki araçları kullanma
- Canlı fırça darbelerine müsaade eden ağabey tuvaller üstünde işlemek
- Resimlerinde kum, çıngıl ya da içki benzer biçimde geleneksel sıfır malzemeler işletmek
Işte teknikler, Soyut Ekspresyonist sanatçıların hem etkisinde bırakan aynı zamanda görsel açıdan çarpıcı konuşma eserleri yaratmalarına imkan tanıdı. Ortaya çıkan resimler çoğu zaman dinamizmi, enerjisi ma akım duygusuyla karakterize ediliyordu.
Soyut Ekspresyonizm, sanatta geleneksel geleneklerden kopan, ihtisas ma yaratıcılığı anlatım etmenin acar yollarını kâşif devrimci sade hareketti. Soyut Ekspresyonist sanatçıların kullandığı teknikler, konuşma ma ekin üstünde temelli tesiri olan acar sade görsel dilin yaratılmasına destek başüstüne.
6.
Soyut dışavurumculuk konuşma tarihinde açıcı sade hareketti. Geleneksel özümleme kavramlarına alan okudu ma sanatla alakalı anlatım amacıyla acar olanaklar açtı. Hareketin tesiri zaman çağıl sanatta bibi görülebilmektedir.
VII. Soyut Ekspresyonizmin Eleştirisi
Soyut Ekspresyonizm, netlik eksikliği, bireysel sanatçıya odaklanması ma toplumsal alaka eksikliği algısı benzer biçimde muhtelif nedenlerden ötürü eleştirilmiştir.
Birtakım eleştirmenler Soyut Dışavurumculuğun oldukca abstre ma anlaşılması kuvvet bulunduğunu savundu. Resimlerin reel hayattaki hiç bir şeyi özümleme etmediğini ma bundan dolayı mana taşımadığını savunuyorlar.
Öteki eleştirmenler Soyut Dışavurumculuğun bireysel sanatçıya artık odaklandığını savundu. Resimlerin ağızağıza sanatçının şahsi ifadesiyle alakalı bulunduğunu ma topluma hiç bir yardım sağlamadığını savunuyorlar.
En son birtakım eleştirmenler Soyut Dışavurumculuğun çağıl dünyayla alakası olmadığını savundu. Resimlerin cemaziyelevvel sade son zamanların ürünü bulunduğunu ma çağıl camianın kaygılarına müracaat etmediğini savunuyorlar.
Işte eleştirilere karşın Soyut Dışavurumculuk 20. yüzyılın maruzat etken ma mühim konuşma akımlarından biri olmaya bitmeme ediyor. Resimler kuvvetli ma etkileyicidir ma sade tohum sanatçıya esin kaynağı olmuştur.
VIII.
Soyut dışavurumculuk konuşma tarihinde devrim yaratan devrimci sade hareketti. Çevik anlatım ma gözlem biçimlerinin gelişiminin önünü açtı ma tesiri zaman bibi çağıl sanatta görülebiliyor.
Soyut dışavurumculuğun sanatçıları, hakikaten şahsi ma etkisinde bırakan konuşma halk arzusuyla akım ediyorlardı ma acar teknikler ma malzemeler denemekten korkmuyorlardı. Emek harcamaları çoğu zaman kendiliğindenliği ma enerjisiyle karakterize ediliyordu ma dönemin kargaşa ve bunalımlı toplumsal ma siyasi iklimini yansıtıyordu.
Sanat tarihinde mühim sade dönüm noktası olan abstre dışavurumculuk, hem sanatçılar aynı zamanda sanatseverler amacıyla esin kaynağı olmaya bitmeme ediyor.
Soyut dışavurumculuk hakkındaki daha çok informasyon edinmenize destek olabilecek birtakım kitabiyat şunlardır:
Sual: Soyut dışavurumculuk nelerdir?
C: Soyut dışavurumculuk, 1940'larda New York'ta ortaya çıkan sade çağıl konuşma tarzıdır. Kendiliğindenliğe ma romantik ifadeye aksan yapması ma temsili sıfır biçim ma teknikleri kullanımı ile karakterize edilir.
S: Soyut dışavurumculuğun mühim sanatçılarından bazıları kimlerdir?
C: Soyut dışavurumculuğun mühim sanatçılarından bazıları içinde Jackson Pollock, Willem dahi Kooning, Mark Rothko ma Franz Kline içeriyor.
S: Soyut dışavurumculuğun tesiri nelerdir?
C: Soyut dışavurumculuğun çağıl konuşma üstünde sade tesiri başüstüne. Pop dayı ma minimalizm benzer biçimde öteki konuşma akımlarının gelişimini etkilediği benzer biçimde çağıl sanatı dahi etkilemiştir.
0 Yorum